Grass
Reference Manual > Terrain Engine Guide > Grass

Grass

Инструмент — Paint Details. 

Edit Details>Add Grass Texture.
Для травы не требуются меши — только текстура.


Диалог Add Grass Texture.

Свойства:

Detail TextureThe texture to be used for the grass.
Min WidthMinimum width of each grass section in meters.
Max WidthMaximum width of each grass section in meters.
Min HeightMinimum height of each grass section in meters.
Max HeightMaximum height of each grass section in meters.
Noise SpreadThe size of noise-generated clusters of grass. Lower numbers mean less noise.
Healthy ColorColor of healthy grass, prominent in the center of Noise Spread clusters.
Dry ColorColor of dry grass, prominent on the outer edges of Noise Spread clusters.
Grayscale LightingIf enabled, grass textures will not be tinted by any colored light shining on the Terrain.
Lightmap FactorHow much the grass will be influenced by the Lightmap.
BillboardIf checked, this grass will always rotate to face the main Camera.

After you've clicked the Add button, you'll see the grass appear selectable in the Inspector.


Добавленная трава отображается в Inspector.

Painting Grass

Рисуется так же, как деревья и текстуры.


Пример нарисованной травы.

Editing Grass

Можно изменить любые параметры импорта для текстуры дравы, выбрав Edit Details>Edit или кликнув по ней два раза. Откроется диалог Edit Grass.

Изменение всего нескольких параметров может существенно преобразить мир. Даже изменение Max/Min Width/Height сильно скажется на внешнем виде травы.


Трава создана с параметрами по умолчанию.

Увеличение параметров высоты и ширины.