Vector3
Scripting > Runtime Classes > Vector3
Vector3 Struct

Представление векторов и точек в 3D.

Эта структура используется в Unity для определения 3D-позиций и направлений. Она также содержит функции для многих операций с векторами.

Variables
x

X-компонент вектора..

y

Y-компонент вектора..

z

Z-компонент вектора..

this [int index]

Доступ к xyz-компонентам, используя индексы [0], [1], [2]

normalized

Возвращает вектор с величиной 1 (Read Only).

magnitude

Возвращает длину вектора (Read Only).

sqrMagnitude

Возвращает длину вектора в квадрате (Read Only).

Constructors
Vector3

Создаёт новый вектор с заданными xyz-компонентами.

Functions
Scale

Умножает каждый компонент вектора.

Normalize

Даёт этому вектору величину 1.

ToString

Returns a nicely formatted string for this vector.

 

Class Variables
zero

Краткая запись Vector3(0, 0, 0)

one

Краткая запись Vector3(1, 1, 1)

forward

Краткая запись Vector3(0, 0, 1)

up

Краткая запись Vector3(0, 1, 0)

right

Краткая запись Vector3(1, 0, 0)

Class Functions
Lerp

Linearly interpolates between two vectors.

Slerp

Spherically interpolates between two vectors.

OrthoNormalize

Makes vectors normalized and orthogonal to each other.

RotateTowards

Rotates a vector/from/ towards to.

Scale

Multiplies two vectors component-wise.

Cross

Cross Product of two vectors.

Reflect

Reflects the vector along the normal.

Dot

Dot Product of two vectors.

Project

Projects a vector onto another vector.

Angle

Returns the angle in degrees between from and to.

Distance

Returns the distance between a and b.

Min

Returns a vector that is made from the smallest components of lhs and rhs.

Max

Returns a vector that is made from the largest components of lhs and rhs.

operator +

Adds two vectors.

operator -

Subtracts one vector from another.

operator *

Multiplies a vector by a number.

operator /

Divides a vector by a number.

operator ==

Returns true if the vectors are equal.

operator !=

Returns true if vectors different.